Tuesday, August 31, 2010

Alle meine Entchen ... / All my little ducklings ...

Die ersten gaestefreien Tage seit Anfang April ... ich mache Bueroarbeit. Highlight des Tages: neue Entenkueken! Mama sah mich gar nicht gern ;-) Morgen fahre ich schon wieder in die Stadt, um fuenf neue Gaeste abzuholen.

The first days without guests since the beginning of April ... I am doing office work. Highlight of the day: new ducklings! Mum did not like to see me there ;-) Tomorrow I am driving to town to pick up five new guests.

Ausserdem verlaesst Andy uns. Sie wird sich zunaechst mit ihrem Vater in New Mexico treffen, wohin Nick und ich ihr naechste Woche folgen werden (dann auch mehr zum Warum der Reise). Danach geht's noch mal einen Monat zu Pam nach Casper, um Pferde zu reiten. Aber heute Abend feiern wir erstmal Abschied am See mit Lagerfeuer und traurigen Cowboysongs. Fuer Andy kommt Anke, die schon vergangenes Jahr hier war.

And Andy is leaving us. She will meet up with her father in New Mexico where Nick and I will follow her next week (more about why in one of next week's blogs). Then she'll be at Pam's in Casper for another month to ride horses. But tonite we'll say good bye at the lake, grilling above the camp fire and singing sad cowboy songs. Andy will be replaced by Anke who was already here last year.

Viele Gruesse, Doerte
Many greetings, Doerte
http://www.thenewhavenranch.com/